什麼樣的女人最好命?布蕾克萊芙莉的20句語錄,教會我們「自信」面對愛情與事業

Blake Lively 說:「沒有人能限制你,應該做什麼,不應該做什麼。」

 

"charles james beyond fashion" costume institute gala   candids

Mike CoppolaGetty Images

《牛仔褲的夏天》那個有著高挑身材、迷人氣質的女孩,是許多人對布蕾克萊芙莉(Blake Lively)的第一印象。出道15年,她浪漫的金色捲髮、燦爛美好的笑容,一直是我們以為「自信女人」該有的模樣。但其實,布蕾克萊芙莉在《花邊教主》之後也經歷了一段黑暗的歲月,這個世界對美麗的女孩太不友善,但她卻始終以自信和善良去面對惡意的批判。然後在《時空永恆的愛戀》、《絕鯊島》、《失蹤網紅》中展現純熟的演技,終於證明她不只是「瑟蕾娜」。

 
 

"pokemon detective pikachu" us premiere

Mark SaglioccoGetty Images

布蕾克萊芙莉從不掩飾她的缺點、她的私生活,自2010年主演《綠光戰警》與萊恩雷諾斯(Ryan Reynolds)相遇之後,不僅成為好萊塢最幸福人妻更生下了3個女兒。而她與丈夫之間的偶爾的「鬥嘴」也讓我一次又一次愛上這個聰明的女人;她幽默、真實、自在,總是相信著這世上所有的美好。

其實你問什麼樣的女人最好命呢?從布蕾克萊芙莉的故事我們得到了解答:一個自信、開朗的女孩,命都不會太差的。以下整理了布蕾克萊芙莉的20句語錄,都是她對愛情與事業的自信宣言。

 
「我從來不去思考,別人會怎麼評論我穿什麼。」
 

"I never think about how other people will respond to the way I dress."

 
「我無法看著某人然後說:『我就是想要她那種人生。』因為我想創造屬於我自己的故事。」
 

"I can't look at one person's life and say, 'I want that life.' I want to make my own history."

 
「不會有人比自己更努力地為你奮鬥。」
 

"Nobody's going to fight for you as much as you fight for yourself."

廣告 - 內文未完請往下捲動
 
 

"charles james beyond fashion" costume institute gala   candids

Mike CoppolaGetty Images
 
「如果身旁的他不是能夠啟發我的人,那我寧願獨處。」
 

"If I'm not with somebody who really excites or inspires me, then I'd rather be by myself."

 
「沒有人能限制你。沒有人能告訴你,應該做什麼、不應該做什麼。」
 

"No one can limit you. No one can tell you what to do or what not to do."

 
「自信,會是你最美的外衣。」
 

"The most beautiful thing you can wear is confidence."

 
「我們自出生就認定自己是完美的,除非有人告訴我們不完美。所以我沒有什麼能教給女兒,她已經擁有了一切。我唯一能做的就是守護她現在的感受。」
 

"We're all born feeling perfect until somebody tells us we're not. So there's nothing I can teach my daughter. She already has all of it. The only thing I can do is protect what she already feels."

廣告 - 內文未完請往下捲動
 
 

2016 amfar new york gala   arrivals

Michael StewartGetty Images
 
「人們愛八卦,是因為他們缺乏安全感,所以他們去議論別人以防別人批評自己。他們指出別人的缺陷,只為了讓自我感覺良好。」
 

People gossip. People are insecure, so they talk about other people so that they won't be talked about. They point out flaws in other people to make them feel good about themselves.

 
「你絕不會出錯,只要忠於自我。」
 

"You can't really go wrong, as long as you're true to yourself."

 
「你可以從批評中學到很多,只要你能從中汲取到有建設性的部分。」
 

"You can learn a lot from criticism if you can take what's constructive out of it. If you read a review that starts with, 'This person is an idiot; who do they think they are?', you're not going to learn anything from that."

 
 

opening ceremony  "grace of monaco" premiere   the 67th annual cannes film festival

Jean CatuffeGetty Images
廣告 - 內文未完請往下捲動
 
「這是一種心態。你每天起床時要跟自己說:『沒有什麼理由,今天或許就是我生命中最美好的一天。』」
 

"It's the choice. You have to wake up every day and say, 'There's no reason today can't be the best day of my life'."

 
「當女人成為變革的推動者,而不僅僅是變革的受益者,這就是最強大的事了。」
 

"The most powerful thing is for women not just to be the beneficiaries of the change, but to be agents of it."

 
「我的生活態度是:做自己相信的事就一定會成功。 即使其他人不喜歡你正在做的事,你也會感到滿足,只因你始終堅持所信。」
 

"I look at anything in life like as long as you do what you believe in, then it's going to work out. Because even if other people don't like what you're doing, you're happy because you did what you believed in."

 
「我只有在冒著極大風險後成功後,才會真的得到成就感。因為沒有大膽嘗試過,就不可能得到最大的成就。」
 

"The only time I've ever done something and felt real reward is when I've done something that's incredibly risky, because without great risks it's impossible to have huge success."

 
 

"the sisterhood of the traveling pants" los angeles premiere   after party

L. CohenGetty Images
廣告 - 內文未完請往下捲動
 
「和閨蜜在一起都做什麼?什麼都不必刻意做。」
 

"What do you do with your best friend? You do nothing."

 
「我需要會說這種話的好朋友:『我真的愛死你了。但你穿這件衣服真的很醜,馬上給我換掉。』」
 

"I need good friends who can say, 'I love you to death, but you look terrible in that, and you need to change right now.'"

 
「我最大的熱忱就是我的生活。而我的家庭,是我所做一切的核心。」
 

"My greatest passion is my personal life. And family is the heart of everything I do."

 
 

the tonight show starring jimmy fallon   season 5

NBCGetty Images
 
 
「我應該要希望自己 25歲時的穿著和我高中畢業時不一樣。我期許自己能不斷改變。」
 

"I should hope I dress differently at 25 than I did when I graduated high school. I hope I never stop changing."

 
「你經歷過的每一段感情,你都從中學習了、成長了,並得到了些什麼。」
 

"Every relationship you have, you're learning and growing and taking something from that."

 
「我只需要我的Chanel裙子,Louboutins高跟鞋,和一些紅色口紅。」
 

"All I need is my Chanel dress, my Louboutins, and some red lipsticks."

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    celine1981 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()